WIJ ZORGEN ERVOOR DAT BOUWEN WEER LEUK WORDT SAMEN MET ONZE PARTNERS

René Verlaan heeft de BBAN Groep opgericht nadat hij lange tijd heeft gewerkt als inkoper voor verschillende hoofdaannemers.
De manier waarop er in de bouwwereld werd gewerkt, was niet hoe René het graag zag.

Op 15 maart 2000 gooide René daarom het roer om en begon hij voor zichzelf in de avonduren. Het begon met een succesvolle dakopbouw voor zijn eigen huis. “Ik had inmiddels geleerd, dat wanneer je niet goed beschrijft wat je wilt hebben, de kans groot is dat je dan onderuit gaat”.

Bouwen is een grote investering voor veel mensen en de bouwwereld maakt daar helaas nog te vaak misbruik van. ”Ik ben met BBAN begonnen omdat mensen mij spontaan werk aanboden, maar ook omdat ik zag dat er groot gat zat tussen de prijs van inkoop en verkoop, denk aan marges van tientallen procenten. Deze wilde ik verminderen en daarbij de communicatie verbeteren. Klant en de bouwwereld spreken niet elkaars taal.

Uiteraard spelen er meerdere oorzaken mee met hoogoplopende kosten. In de praktijk gebeurt dit vaak wanneer er vooraf geen duidelijke afspraken zijn gemaakt, bijvoorbeeld het verplaatsen van een stopcontact. De aannemer is de specialist en de klant vaak een leek, die achteraf niks anders kan doen dan de hoofdprijs betalen. De meerwaarde van BBAN is dat wij van tevoren altijd aangeven wat wij kosten en wat het bouwen zelf gaat kosten. Bij wijzigingen zorgen wij ervoor dat er een heldere prijsopgave is, inclusief akkoord van de klant. Daarna pas uitvoeren. Zo zijn er achteraf nooit onvoorziene kosten.

Een ander voorbeeld van de transparante aanpak van de BBAN is dat er op gezette tijden een bouwoverleg of flitsbezoek plaats vindt, waardoor iedereen op de hoogte is van wat er speelt. Moderne communicatiemiddelen, een eigen “uniek” digitaal klantportaal en één aanspreekpunt zijn de olie in het bouwproces en daardoor verloopt de communicatie goed tussen alle partijen. En als er iets is, dan lossen we dat op en lopen er niet voor weg.

BBAN kost natuurlijk ook wat, gemiddeld 10 procent van de aanneemsom. Daar doen wij “alles” voor : van idee, technisch tekenwerk, berekenen, bestek, aannemers selecteren, controle tijdens de bouw tot en met de oplevering en zelfs daarna.
De naam BBAN staat letterlijk voor onze gestructureerde aanpak / stappenplan ; Bouwaanvraag – Bestek – Aannemersselectie – Nazorg. In de praktijk verdienen wij hiermee onze kosten moeiteloos terug voor onze klanten. Inmiddels kunnen meer dan 800 klanten dat beamen.

Om een goed beeld te krijgen wat een reële prijs voor een project is, is tijd en zorgvuldigheid nodig. BBAN specificeert alles met de bouwaanvraag en het bouwbestek, indien gewenst met uw architect. Als je dat niet doet dan ben je appels met peren aan het vergelijken. Door zo te werken krijg je inhoudelijk dezelfde offertes en kun je écht op prijs vergelijken middels een onderhandse aanbesteding. Of je kiest voor het BBAN Bouwteam, vooraf uw budget bepalen en met 1 hoofdaannemer aan tafel gaan. De keuze is aan u !

Samen met u bepalen wij de specificaties. Ons BBAN team staat klaar met tientallen adviseurs, architecten, ketenpartners op het gebied van constructieberekeningen, technische installaties, domotica, duurzaam bouwen, tuininrichting: in de bouw verandert er continu zo veel, dat niet iedereen meer álles kan weten. In de loop van de jaren hebben wij een zeer breed netwerk om ons heen gebouwd. Zodra er iets specialistisch moet gebeuren kunnen wij iemand inschakelen. Denk ook aan lichtspecialisten, interieurmakers / designers, zonwering, vloerbedekkingen, binnen/buiten zwembaden, trappen. Deze mensen hebben zich allemaal bij BBAN aangesloten als ketenpartners, zo kunnen we elkaar allemaal helpen.

Naast de ketenpartners is het ook belangrijk dat de bouwbegeleiders elkaar kunnen opvangen. Wij hebben een handboek geschreven over de omgang met elkaar, vaste procedures en hebben ook een verzekeringspakket. We werken allemaal op de dezelfde wijze met een eenduidige invulling. Ook dat geeft klanten veel zekerheid.

De BBAN biedt klanten dus heel veel toegevoegde waarde, zekerheid en kostenbesparing in tijd en geld. Samen met de aannemer(s), partners en onze klanten zorgen wij ervoor dat bouw weer leuk wordt. Wij zijn alleen gebaat bij een tevreden klant !